fredag 19 december 2008

Lisa gästbloggar :)

Hej!

Jaha då var det dags att gästblogga, spännande! Jag börjar med en presentation: Jag heter Lisa Jenny Maria Bengtsson och jag är 27 år och min husgud heter Dyland i andranamn. Jag lyssnar på Edith Piaf, har en kille och älskar hundar, gamla människor... och nya med... Jag är designer, mönsterdesigner, illustratör, grafisk formgivare, kalla det vad ni vill. Jag gillar att kriera helt enkelt och gör det ofta genom mönster eller illustrationer som ni kanske förstått.

Jag startade mitt företag direkt efter skolan och jag tror att de bara gäller att våga göra det, jobba mycket, och köra på sin stil inte vara rädd för att gå sin egen väg. Det blir ju att man får försumma annat som att "ligga och glo i taket" som min pappa kallar det men det är de värt eftersom att det är mitt största intresse! Sen ska man ha lite tur med och komma i rätt tid, men det är upp till ödet eller gud om man är lagd åt det hållet.

Som svar på frågan (Calle) om min bror Jocke så är han en prylgalen, skidåkande figur med stort hjärta och även min granne här i studion. :)


Och nu några intredningstips inför kommande vår:
  • Våga att blanda mönster hej villt, det kan inte bli fel.
  • Våga vara personlig, fram med egengjorda tavlorna och broderade gamla alster.
  • Kuddar, kuddar och kuddar de finns inget bättre tips att göra om på ett enkelt och billigt sätt.
  • Gamla klassiken är gammalt möter nytt, bäst ingen protest.
Ha nu en riktigt GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR! Tills sist tack snälla gulliga Emmeli för att du har velat vara hos mig och haft denna bloggen och jobbat på hårt, all lycka till dig i livet.

Frid.
Lisa

Inga kommentarer: