onsdag 15 oktober 2008

Tredje dagen på Studio Lisa Bengtsson

Så är det dags för mitt premiärinlägg på denna blogg!

Jag är alltså assistent till Lisa Bengtsson som är grafisk designer, har gått på Berghs och gör superfina saker. Vi håller till i hennes Studio Lisa Bengtsson på kungsholmen som är ett mysigt kryp-in dekorerat med saker som Lisa själv har designat.

Här är bilder tagna utanför Studion. Det är Lisas gröna cykel som står parkerad där :)


Dagen inleddes hårt med att klä in stolar som Lisa ska ha på sin utställning som börjar den 30:e oktober på Designgalleriet i Stockholm. Tyget har såklart Lisa designat, åt Mairo.


Fint blev det och även om det ser ut så, så var det faktiskt inte bara Lisa som svettades!

Här sitter Lisa och jobbar...


... och här sitter jag och jobbar (eller ja, åtminstone på bilden till höger), med den fina Andy Warhol-affischen bredvid mig.

Nu är det dags för lunch känner jag, magen kurrar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint det blev tillslut, Emmeli!

Anonym sa...

Vilken mysig studio! :) //Emma Blomqvist

Emmeli sa...

Ja, visst blev det bra!
Verkligen en mysig studio :)